2009. november 20., péntek

H1N1


Sosem gondoltam volna,hogy én valaha erről a betegségről és a kialakult(kialakított cirkuszról) fogok írni. Én az elején,nagyon ellene voltam az oltásnak. Össze vissza mindenfélét hallotam, és az orvosok álláspontja sem volt egyértelmű. Nekem túl gyorsnak tűnt a piacra dobása, és valljuk be nem tudtam mi van(vagy lehet) a vakcinában. Attól féltem,mi van ha most nem is történik semmi,csak évek múlva lesz valamilyen maradandó károsodása a Laurának. Sok emberrel beszéltem,mindenki bizonytalan volt.Aztán olvastam,hogy a WHO megvizsgálta a magyar oltóanyagot, és biztonságosnak mondták. 2 hete voltam előadáson az Egészségügyi Főiskolán Szombathelyen, és ott az előadó(számomrs szentírás amit mond) Mariann azt mondta,hogy ő átbeszélte azzal a főorvossal ezt a bevizsgálást, és nyugodt szívvel ajánlja,hogy beadathatom a Laurának.Akkor már nem elleneztem az oltást, de nem is tudtam,hogy beadassam-e? Aztán csütörtökön délután osztályértekezlen elmondta a főnővér,hogy bizony a mi kórházunkban is van H1N1 fertőzött beteg a fertőző osztályon, és előtte nap éjjel egy beteg sajnos meghalt vérzéses tüdőgyulladásban az intenzíven. Ezután jött a feketeleves. Eddig úgy volt,hogy mi nem dolgozunk karácsonykor,hanem mindenki elmegy szabadságra, de: mivel a fertő osztály tele van, és már a bőrgyógyászatra veszik fel a fertőző betegeket, utána jön a pulmonologia, és ha az is megtelik,akkor jön a mi osztályunk. Tehát akkor napi 12 órában fertőző betegekkel leszek körbevéve. Ekkor döntöttem el,hogy magamat is és a Laurát is beoltatom. Tudom,hogy bárhol megkaphatom a fertőzést, de ha mondjuk 15 ilyen beteggel vagyok egész nap,sokkal nagyobb az esélye. Azt is tudom,hogy hiába vagyok beoltva, ha nem mosok rendesen kezet, akor ugyanúgy fertőhetek. De én már megszoktam a kórházban,hogy sokkal többször mosok kezet,mint mások, max többször fertőtlenítek majd itthon. Szóval hétfőn én is beoltatom magamat.
Tegnap fel is hívtam a gyerekorvosunkat,és megkérdeztem hogyan működik. Azt mondták,hogy van oltóanyag,csak telefonáljak,mert sokan jelentkeztek.Délután gyorsan elmentem érte a bölcsibe, utána mentünk a páromért, aztán irány a gyerekorvos. Persze nekem félúton jutott eszembe,hogy a kiskönyvet otthon hagytam. Szerencsénk volt,csak ketten voltak előttünk. Nagyon hősiesen viselte angyalom a szurit. A legnagyobb baj szerintem az volt,hogy lefogtuk a lábát. Csak egy kicsit sírt édesem.
Utána mentünk Vasvárra a munkatársamékhoz vendégségbe. Az ő lagzijukban voltunk augusztusban. Visszafele beugrottunk a Metróba venni egy két dolgot a gyerekeknek a bölcsibe a mikuláscsomagba. Szerintem még nem írtam,de SZM szülő vagyok,és én kaptam a feladatot,hogy összeállísak mikuláscsomagot. Elég sokan voltak,de viszonylag hamar végeztünk. Mindenkáppen sietni akartam,mert még amikor a munkatársaméknál voltunk a Laura elment pisilni és nem engdte meg,hogy kitöröljem a popsiját, még rajt ült a WC-n,amikor belecsúszott:-))). Mondanom se kell a pólója is és a trikója is vizes lett. Még szerencse,hogy a pulóvere nem. Aztán utána kiment kezet mosni,ott meg a pulóver ujja lett csurom vizes. De azt már nem vehettem le róla,mert igaz még volt egy vastag kötött pulóver nálunk, de alatt meztelen lett volna. A kocsiban jó meleg volt, remélem a Metróban nem fázott meg.
A bölcsiben a héten egész jól alakult a helyzet,szerdán ment először, és nem sírt,amin meglepődtem,mert 1 hétig nem volt. Csütörtökön nevetve ment be,és kiabálta hogy szia anya, és mosolygott. Ma viszont megint sírt.Bár azt mondták,hogy nem volt vészes.
A munkahelyem kész téboly, csak 4 órában dolgozom,de olyan vagyok,mint akit agyonütöttek. Egyszerre 3 helyen kellene lennem. Folyamatosan rohangálok az osztály és az amblancia között, infúziókat kötök be. Megtanultam 10 ujjal gépelni. Szóval 12-re a hócipőm tele van.
Bocsánat mindnekitől,de nem volt időm a blogokat végigolvasni. Holnap jön anyukám,talán sikerül gépközelbe kerülnöm,és írunk is mindenkinek.



11 megjegyzés:

  1. En is bizonytalan vagyok az oltassal kapcsolatban. Itt minden 5 ev alattit beoltatnak mostanaban, azaz a mieinket is.
    Szegeny Laura hogy megijedhetett a wc-n!
    Debi, Lori es Ruben

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok! Én még mindig bizonytalan vagyok az oltással kapcsolatban, nem tudom mit tegyek. Engem tavaly beoltottak influenza ellen, s mindjárt 40 fokos láz lett a vége, ezért idén nem is adattam be, s vacilálok mi legyen. Még nem járunk nagy közösségbe, így csak remélni tudom, hogy ha óvatosabbak és elővigyázatosabbak leszünk elkerüljük a kórokozókat. Hihetetlen, hogy évente megjelenik valami új nyavaja. Vagy nem véletlen?! Remélem Laura hamar visszaszokik a bölcsibe minden gond nélkül. Az a bizonyos mikulás pedig már rohamosan közeledik :-)

    VálaszTörlés
  3. Mi nem is oltatunk pont azért nem,mert egyszerűen,nemtudom kinek higyjek?Mellette vagy ellene?Ismerős kórházba dolgozik,ő azt mondta egy 30éves egészséges nő belehalt mert beoltatta magát...(csakugye ez nem kerül napvilágra)Szóvalnemtudom....a céges Mikulás bulit kihagyjuk,pont e hülyeség miatt,pedig nagyon jó volt tavaly is!De háát annyit nem ér!puszi Lara

    VálaszTörlés
  4. Hát a blogolvasással én is levagyok maradva,pedig én is csak 5 órát dolgozom...De a délútán mintha repülne.
    Én már döntöttem az oltással,amint lesz rá mód,mert Timi megint taknyos,beadatom.Már annyian beadatták,hogy ha lenne valami gáz vele,kiderült volna.Vagy legalábbis remélem...
    Sok puszi

    VálaszTörlés
  5. Jol tetted hogy beoltatad magad es a nagy lanyt is mivel te konnyen elkaphattod a fertozest a korhazba es igy a Laura is.ugyes volt hogy nem sirt a szuri beadasakor.Nagyon edes a Laura a kepeken es ugyes hogy mar nem sir a bolcsinel.Anya eleg faraszto munkad van ha csak 4 orat is dolgozol.puszika Szabina

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!
    Pont jókor mentél vissza dolgozni! Mi is hallottuk a hírekben, hogy meghalt valaki abban a kórházban. Mi nem mertünk oltatni, mert se a gyerekorvos, se a védőnő, se a háziorvos nem javasolta. Csak Apa vette fel az oltást. Egy éves kor alatt nem is oltanak, asszem, Bogi meg még csak alig múlt egy.
    De örülünk, hogy nem ti vagytok betegek, és vigyázzatok magatokra!
    A wc-s sztori pedig haláli!
    puszi

    VálaszTörlés
  7. Nehéz okosnak lenni... de szerintem te jól döntöttél. Puszi

    VálaszTörlés
  8. De helyes a kisasszony, rég láttunk láttunk benneteket, de most már nem karunbk lemaradni! :)
    Jól tetted, hogy beoltattad magatokat ilyen körülmények közt, nagyon szurkolunk, hogy ne rontsák el a karácsonyotokat!
    A WCvel vigyázzatok! ;) bár nálunk is nagy "bulik" vannak néha abban a helyiségben :D:D

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok van egy kis meglepi diavetitesunk nektek .puszika Szabina es Julia

    VálaszTörlés
  10. Mi beadattuk Rebekának az oltást, és a családban mindenki beoltattamagát.
    Persze rajtam kívül, mert nálam most orvosi utasításra nem ajánlott a betegségem miatt.
    Képzeld, van, hogy 3 szúrásra sikerül bekötniük az infúziómat. Ne tudd meg, hogy néz ki a kezem...
    Sok puszi!

    VálaszTörlés
  11. Szia Laura! Anya engem is beoltatott. Bizonytalanság? Igen nálunk is volt egy kicsi. Végül mégis mindhárman be lettünk oltva. kezdte anya sort, szint már az oltóanyag megjelenésekor, aztán megszúrta apát, majd jöttem én. Semmi bajom nem volt tőle. Mégcsak be sem lázasodtam. Puszi: Lia baba

    VálaszTörlés